شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون IMAT فعالیت ندارد

شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون IMAT شامل 4 بخش و 60 سوال تستی 5 گزینه ای است و مدت زمان انجام آزمون 100 دقیقه می باشد. آزمون IMAT به صورت کاغذی و به زبان انگلیسی برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید حداقل تا سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

آزمون IMAT چیست؟

آزمون IMAT یا International Medical Entrance Test یک آزمون ورودی برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا است و افرادی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های ایتالیا را در یکی از رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارند، باید در آزمون IMAT شرکت کنند.

10 دانشگاه دولتی و 4 دانشگاه خصوصی در ایتالیا برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی شرکت در آزمون IMAT را یکی از شرایط ضروری برای تحصیل در دانشکده های پزشکی می دانند و داوطلبان باید در این آزمون شرکت کرده و موفق به اخذ نمره ی قابل قبول دانشگاه مقصد شوند. البته نمره ی قبولی مشخصی برای این آزمون وجود ندارد و هر دانشگاهی در وب سایت خود نمره ی قابل قبول را برای پذیرش دانشجو اعلام می کنند.

در مورد برگزاری آزمون IMAT در ایران باید بدانید، آزمون IMAT در 20 کشور دنیا برگزار می شود، اما این آزمون برخلاف آزمون GRE تضمینی در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه مانند امارات، قطر، ترکیه، آذربایجان و غیره شرکت کنند.

ساختار آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT به صورت کاغذی و به زبان انگلیسی برگزار می شود و شامل 4 بخش و 60 سوال تستی 5 گزینه ای است و مدت زمان انجام آزمون 100 دقیقه است. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید مهارت زبان انگلیسی خود را حداقل در سطح B2 مانند مدرک آیلتس با نمره 6 یا آزمون دولینگو با نمره 90 و آزمون تافل تضمینی با نمره  78 تقویت کنند.

بخش های آزمون IMAT در سال 2023 عبارتند از:

  • بخش اول: استدلال منطقی (Logical Reasoning) و دانش عمومی (General Knowledge): این بخش شامل ۹ سوال چند گزینه‌ ای است و سوالات این بخش مهارت ‌های عمومی در حل مسئله، درک استدلال، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ ها، استنتاج و دانش عمومی را ارزیابی می‌ کند.
  • بخش دوم: زیست‌ شناسی (Biology): در بخش زیست ‌شناسی ۲۳ سوال چند گزینه ‌ای پرسیده می شود که توانایی داوطلبان را در به‌کارگیری دانش زیست‌ شناسی ارزیابی می ‌کند. موضوعاتی که در بخش زیست شناسی مطرح می شود، شامل سلول و زندگی آن، شیمی موجودات زنده، تولید مثل و وراثت، انرژی زیستی، آناتومی و فیزیولوژی انسان و حیوانات است.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • بخش سوم: شیمی (Chemistry): بخش شیمی شامل ۱۵ سوال چند گزینه ‌ای است که توانایی استفاده از دانش شیمی مدرسه را ارزیابی می کند. موضوعات بخش شیمی شامل جدول تناوبی، ترکیب مواد، پیوند شیمیایی، مبانی شیمی معدنی، مبانی شیمی آلی، ساختار اتم و… است.
  • بخش چهارم: ریاضی و فیزیک (Math/Physics): این بخش دارای ۱۳ سوال چند گزینه ‌ای است که توانایی به‌کارگیری دانش ریاضی و فیزیک مدرسه را مورد سنجش قرار می دهد. سوالات فیزیک در این بخش شامل موضوعات ترمودینامیک، الکترودینامیک، مکانیک سیالات و الکترواستاتیک است و سوالات ریاضی شامل جبر، هندسه، احتمال و آمار می باشد.

همچنین باید بدانید سالانه تعداد سوالات در هر بخش تغییر می‌ کند و تعداد سوالات ذکر شده در بخش های مختلف براساس آخرین تغییرات در سال 2023 است.

نمره دهی آزمون IMAT

آزمون آی مت 90 نمره دارد و برای هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز در نظر گرفته شده است و پاسخ های اشتباه نیز نمره منفی دارد و به ازای هر پاسخ اشتباه 0.4 امتیاز کسر می شود و سوالات بدون پاسخ امتیازی ندارد. در پایان، یک نمره کلی به همراه یک نمره برای هر بخش گزارش می ‌شود.

برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها باید داوطلب بتواند، حداقل نمره 45 و بالاتر را کسب کند و هر چه داوطلب نمره بالاتری در آزمون IMAT کسب کند، شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد خواهد داشت.

نمره بخش های مختلف آزمون عبارتند از:

  • بخش اول (استدلال منطقی و دانش عمومی): 13.5 نمره
  • بخش دوم (زیست شناسی):23 نمره
  • بخش سوم (شیمی): 15 نمره
  • بخش چهارم (ریاضی و فیزیک): 13 نمره

اعلام نتایج آزمون IMAT

نتایج آزمون IMAT حدود دو تا سه هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌ شود. نتایج آزمون ابتدا به صورت ناشناس اعلام می ‌شود و داوطلبان می ‌توانند نمره خود را در مقایسه با سایر داوطلبان مشاهده کنند. سپس حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون، دانشگاه‌ های دولتی ایتالیا، لیست رتبه ‌بندی داوطلبان را در وبسایت خود منتشر می‌ کنند. این لیست، نمرات آزمون IMAT کلیه داوطلبان را در دانشگاه مقصد براساس بیشترین به کمترین، نشان می‌ دهد و داوطلبانی که در رتبه ‌های برتر لیست  قرار دارند، بر اساس ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، پذیرفته خواهند شد.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

زمان ثبت نام در آزمون GMAT

در مورد زمان ثبت نام آزمون IMAT باید گفت، آزمون IMAT برای پذیرش دانشگاه های دولتی هر ساله یک بار در اوایل سپتامبر (شهریور) برگزار می شود و تاریخ پیش ثبت نام برخی دانشگاه ها فروردین یا ادریبهشت است و ثبت نام در تیر ماه انجام می شود. دانشگاه های خصوصی ایتالیا نیز برای پذیرش دانشجو در رشته ی پزشکی آزمون IMAT منحصر به فرد خود را در ماه مارس تا ژوئن برگزار می کنند و ثبت نام از ماه دسامبر انجام می شود.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید به وب سایت universitaly مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون IMAT با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون IMAT مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان